Nejnavštěvovanější odborný web
pro stavebnictví a technická zařízení budov
estav.tvnový videoportál

Návod, jak vybrat nejvhodnější stropní ventilátor do vašeho pokoje

Stropní ventilátor vybírejte s ohledem na velikost a typ pokoje. Za zvážení rozhodně stojí přepínání mezi letním a zimní chodem. Zjistěte, podle čeho vybrat správný ventilátor na strop.

Do jaké místnosti ventilátor pořizujete

Při výběru zohledněte, do jak velkého pokoje chcete stropní ventilátor instalovat. Velikost pokoje totiž ovlivní průměr výrobku.
  • Malé pokoje do 10 m2 – jsou vodné pro ventilátory s průměrem od 60 do 105 cm.
  • Normálně pokoje do 20 m2 – pro instalaci je nejlepší průměr 105 až 123 cm.
  • Středně velké místnosti do 36 m2 – optimální je volba ventilátoru o průměru nejméně 132 cm.
  • Velké místnosti s rozlohou větší než 36 m2 – do těchto prostor můžete nainstalovat více ventilátorů s menším průměrem.
Nezapomeňte, že výška stropu se v místě instalace může snížit o 30 až 40 cm. Na to by neměli zapomínat především vysocí lidé žijící v místnostech s nižšími stropy.

Hladina hluku

Hlučnost výrobku je důležitá tehdy, chcete-li jej instalovat například do ložnice či dětského pokoje. Stropní ventilátor je sám o sobě tichý a vydává jen slabý hluk o síle zhruba 39 dB. Nejtišší ventilátory jsou vybaveny DC motory. Lopatky by měly být vyrobeny ze dřeva. Chod dřevěných lopatek je tišší než chod lopatek kovových.

Multifunkčnost

Při výběru se zamyslete i nad otázkou, zda budete chtít výrobek se zimní i letním chodem, tedy reverzní ventilátor. Na letní režim se lopatky otáčí proti směru hodinových ručiček, čímž dochází k příjemnému ochlazování. Při chodu na zimní režim se lopatky otáčí ve směru hodinových ručiček a dokážou rovnoměrně distribuovat teplo po celé místnosti.
VENTILÁTORY.cz
logo VENTILÁTORY.cz

Historie obchodu VENTILÁTORY.cz se datuje od roku 2008, kdy byl založen jako malý internetový obchůdek s ventilátory a vzduchotechnikou. Dnes obchod nabízí téměř celý sortiment (ventilátory, rekuperace, stropní ventilátory, vzduchovody, atd.) stále ...

 
 
Reklama