Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov

Archiv článků od 3.12.2002 do 1.2.2016

zadejte vlastní článek

zpět na aktuální články

25.1.2016
Martin Jindrák

Při realizaci většiny rekonstrukcí škol v ČR nejsou vytvořeny podmínky pro výměnu vzduchu, a tím pro pobyt osob, dětí. Doplněním o systém řízeného větrání, ideálně se zpětným ziskem tepla, je kromě dosažení úspory provozní energie zajištěno požadované vnitřní prostředí.

6.1.2016
redakce

U mnoha budov škol došlo v mnoha případech ve snaze o energetické úspory k výměně oken a zateplení fasády, často i v rámci dotačních titulů. Motivace obcí byla jasná - energetické úspory v provozovaných objektech znamenají úspory v rozpočtech. Zapomnělo se však na dodržování požadavků dalších vyhlášek a zákonů, týkajících se lidského zdraví.

8.9.2015
ATREA s.r.o., Levon Movsesyan

Nová generace jednotek DUPLEX Roto spolu s nástřešním provedením DUPLEX Roto-N doplňuje své předchůdce DUPLEX Multi a DUPLEX Basic a rozšiřuje sortiment firmy Atrea o další tři velikosti větracích jednotek se vzduchovými výkony od 8000 do 15000 m3/h (nominální výkony s tlakovou rezervou min. 250 Pa).

22.6.2015
Ing. Marek Begeni, doc. Ing. Vladimír Zmrhal, Ph.D., ČVUT v Praze, Fakulta strojní, Ústav techniky prostředí

Článek popisuje realizovaný dotazníkový průzkum adresovaný ředitelům základních a středních škol v ČR. Cílem dotazníku bylo zmapovat stav školských budov se zaměřením na technický stav pro tvorbu vnitřního prostředí, vč. provozního režimu škol.

25.9.2014
Multi-VAC spol. s r.o., 2VV s.r.o.

Nová řada rekuperačních jednotek VENUS Recover je svou konstrukcí zcela výjimečná a její potenciál je i v aplikacích, kde bylo umístění větrací jednotky dříve nemyslitelné, jako například umístění jednotky přímo v místnosti učebny základní školy.

21.7.2014
Ing. Roman Šubrt, Energy Consulting, Ing. Pavlína Charvátová, VŠTE České Budějovice

Větrání domů je značně přehlíženou součástí života, ačkoli má velký význam nejen pro naše pohodlí, ale i pro naše zdraví. Mnohé zdravotní problémy vyplývající z nedostatečného větrání jsou dobře známy, ale je pravděpodobné, že existuje i řada dopadů, o kterých toho moc nevíme, nebo o nich dokonce nemáme žádnou představu.

7.1.2014
ATREA s.r.o., Ing. Martin Bažant, Ing. Zdeněk Zikán

Stále více se setkáváme se stavem, kdy se začíná neúměrně zhoršovat vnitřní prostředí ve školách z hlediska mikroklimatických podmínek a škodlivin v ovzduší. Uvedené příklady jsou ukázkou toho, že ve školských objektech je možno instalovat větrací systémy, které mohou kromě vyčíslitelných ekonomických výsledků v podobě úspor energie přinášet další kvalitu do výuky.

27.2.2012
MUDr. Ivana Holcátová, CSc.

Většinu svého života většina z nás, až na výjimky, prožije v uzavřených prostorech, především v budovách. Riziko, které představuje nedostatečná výměna vzduchu, zahrnuje obtíže nezávažné (např. syndrom nemoci z budov, onemocnění horních cest dýchacích), celoživotní alergické postižení, ale i život ohrožující expozici toxickým látkám (např. CO) nebo karcinogenům (benzen). Ve většině případů jedině větrání dokáže snížit koncentrace látek, jejichž zdroj se nachází v interiéru.

3.12.2002
Ing. Jan Matějka

Příspěvek reaguje na výzvu k diskusi zveřejněnou ve VVI č. 1/2002 a klade si za cíl informovat čtenáře o požadavcích na mikroklimatické podmínky ve školách, které by při zvolené koncepci ministerstva zdravotnictví měl stanovit jeden z cca 25 prováděcích předpisů k zákonu č. 258/2000 Sb. o ochraně veřejného zdraví. Současně by měl článek přispět k iniciaci věcné a fundované diskuse k dané legislativě na stránkách odborného periodického tisku.


zpět na aktuální články
 
 
Reklama