Vítáme Vás na Výstavišti TZB-info, které jsme postavili pro všechny naše čtenáře, a to jak pro ty, kteří se na veletrh chystají, tak i pro ty, kteří na začátku března 2014 jubilejní ročník veletrhu Aquatherm Praha nenavštíví.
Vítáme Vás na Výstavišti TZB-info, které jsme postavili pro všechny naše čtenáře, a to jak pro ty, kteří se na veletrh chystají, tak i pro ty, kteří na začátku března 2014 jubilejní ročník veletrhu Aquatherm Praha nenavštíví.
Pro nejbližší budoucnost se nejperspektivnějšími technologiemi v oboru větrání dle očekávání odborníků stanou systémy založené na principech řízeného hybridního větrání. Je to dáno tím, že možnosti dalšího vývoje a zlepšování systémů ryze nuceného nebo přirozeného větrání v oblastech úspory energií a kvality vnitřního prostředí již dosahují svých limitů.
Lze povzbudit české stavebnictví pomocí prostředků veřejné podpory? Je tato podpora účinná a efektivní? Zkušenosti s jejím dosavadním průběhem v ČR stejně jako trendy a očekávání v této oblasti byly tématem konference Stavebnictví, dotace, inovace pořádané k soutěži Building efficiency awards (BEFFA).
V posledních letech se stává azbest stále častěji skloňovaným slovem na stavbách. Napomohly tomu především známé problémy na některých školách, kde následky špatně provedeného odstranění materiálů s obsahem azbestu měly za následek mnohamilionová čištění objektů. Bohužel tyto kauzy nepřinesly to nejvíce potřebné – novou legislativu, která by práce s azbestem upravovala.
Vybrali jsme zajímavé informace z tiskových prohlášení nových ministrů. Co řekli ministr průmyslu, životního prostředí a školství k tématům jako je energetika, dostavba Temelína, těžba uhlí, zlata, břidlicového plynu a uranu, dotace pro stavebnictví, vodní hodpodářství, odpady a jmenování vysokoškolských profesorů?
Stále více se setkáváme se stavem, kdy se začíná neúměrně zhoršovat vnitřní prostředí ve školách z hlediska mikroklimatických podmínek a škodlivin v ovzduší. Uvedené příklady jsou ukázkou toho, že ve školských objektech je možno instalovat větrací systémy, které mohou kromě vyčíslitelných ekonomických výsledků v podobě úspor energie přinášet další kvalitu do výuky.
Pasivní odporová čidla teploty jsou u zařízení TZB první volbou. Proti čidlům aktivním s napěťovým nebo proudovým výstupem nebo čidlům s digitálním výstupem (sběrnicí) jsou relativně levná a snadno se instalují, protože u nich nezáleží na polaritě vedení. Nasazení pasivních čidel však může přinášet některé problémy, jimž – a jejichž odstraňování – se budeme věnovat v následujícím textu.